Vores afdeling for kundeservice er delt op i After Sales og Service og Reklamation. Vi arbejder hver dag på at sikre dig den bedste service – både når du får brug for tilbehør, har spørgsmål til dit vindueskøb eller skal gøre brug af din garanti.


Vi gør vores yderste for at levere vinduer og døre i høj kvalitet uden fejl. Men ingen regler uden undtagelser!

Hvis der mod forventning er opstået en fejl i produktionen, transporten eller leveringen, skal du reklamere, så snart du opdager, at dit Idealcombi-produkt har en fejl. Du må ikke montere elementerne, før du har en godkendelse fra vores Service-afdeling.

Vi tilstræber at behandle enhver reklamation hurtigt, smidigt og professionelt, og vi tager enhver henvendelse om mangler eller fejl på vores produkter meget alvorligt.

Tlf.: 96 88 25 00 • Fax: 96 88 24 51 • service@idealcombi.dk

Som Privat boligejer

Som privat boligejer

Er du privatperson, skal din reklamation gå gennem den håndværker eller entreprenør, der har købt dine vinduer og døre hos Idealcombi. Håndværkeren er vores kunde, og det er hans ansvar over for dig, at tingene er i orden. Han vil i første omgang vurdere, om fejlen er reklamationsberettiget og i så fald kontakte os.

I de tilfælde, hvor det ikke er muligt at reklamationen sker gennem den købende håndværker (i tilfælde af konkurs, pension, dødsfald eller lignende), er du naturligvis velkommen til at kontakte os direkte.

Som Professionel Håndværker

Som håndværker

Bliver du som håndværker kontaktet af din kunde vedrørende en reklamation, så læs vores reklamationsvejledning og din garanti grundigt for at sikre dig, at fejlen eller skaden er reklamationsberettiget.

Vi sender gerne en servicemontør ud på din kundes adresse til en besigtigelse, så I sammen kan finde ud af det videre forløb, men vær opmærksom på, at du vil blive faktureret for besigtigelsen, hvis fejlen eller skaden ikke er reklamationsberettiget.

Du kan finde alle relevante beskrivelser herunder – inklusiv hvilke oplysninger, vi skal bruge på din ordre i forbindelse med en reklamation.

Vigtige oplysninger ved reklamation

Ved udfyldelsen af Idealcombi’s reklamationsformular eller skema skal vi bruge produktions- og ordredata på elementet.

Alle oplysninger findes på det enkelte element.

I denne vejledning kan de se, hvor du finder oplysningerne

A) Er elementet leveret uden monteret rude, kan oplysningerne findes på en mærkat i falsen på elementets
karm. I det tilfælde skal vi bruge:

  • Ordrenummer
  • Positionsnummer
  • Produktionsnummer

B) Er elementet leveret med monteret rude, findes alle oplysninger printet på afstandsprofilet mellem de to glaslag. I det tilfælde skal vi bruge:

  • Ordrenummer
  • Positionsnummer
  • Serie- og POL-nummer

Reklamationsskema

  • Vi er kede af, at du har oplevet problemer med et af vores produkter. Udfyld venligst denne reklamationsformular, hvorefter vi vil tage os af sagen. Bemærk venligst, at sagen ikke bliver betragtet som oprettet i vores system, før du har modtaget en mail fra os med et servicesagsnummer.
  • Navn på reklamanten (indgiver af reklamationen)

  • Firmaet, som har leveret produktet

  • Indtast navn, adresse og telefonnummer på det firma, som du har købt Idealcombi's produkt gennem:
  • Adresse, hvor produktet er monteret

  • Indtast adressen, hvor Idealcombi's produkt er monteret samt evt. navn, telefon og email til beboeren:
  • Indtast ordrenummer og leveringsår

  • Du bedes indtaste det ordrenummer og leveringsår, som fremgår af afstandsprofilen i ruden.
  • Slip fil her eller
    Tilladte filtyper: jpg, png, gif.
    Du kan uploade ialt 5 billeder, som hver ikke må fylde over 1MB.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

After Sales

Hvis du ønsker at købe tilbehør til dine vinduer eller erstatningsdele, kan du få hjælp hos vores After Sales afdeling.

Du skal bruge dine ordrespecifikationer for at købe tilbehør. Dem kan du aflæse i vinduets rudeprofil eller på din ordrebekræftelse.

Idealcombi’s After Sales-afdeling kan kontaktes på:

Tlf.: 96 88 25 00 • Fax: 96 88 24 51 • info@idealcombi.dk

LOGISTIK

Idealcombi har egen kørselsafdeling med egen vognpark og dygtige chauffører, der ved hvordan vores elementer skal behandles.

Vi har valgt at håndtere fragt og levering selv for at sikre dig den bedste service, der til hver en tid lever op til vores kvalitetskrav i forbindelse med leverancer af vores vinduer og døre. Vi fjerner på samme tid et mellemled i kommunikationen, hvis uheldet mod alle forventninger er ude.

Modtagelse og opbevaring

MODTAGELSE OG OPBEVARINGModtagekontrol_06-2012, Kundeservice, vinduer, døre

Når vores chauffør ankommer til leveringsadressen er det vigtigt for dig som kunde, at du følger nedenstående kontrolprocedurer. Proceduren er beskrevet på etiketten til højre, som også er påklæbet din levering.

Din garanti og reklamationsret er afhængig af, at du inden for rimelig tid sikrer dig, at de vinduer og døre, du har købt hos os stemmer overens med det aftalte.

Aflæsning: ved aflæsning og videre håndtering af elementerne skal der bruges hjælpemidler og metoder, som ikke medfører skader på elementerne.

Modtagelse: ved modtagelsen skal køber kontrollere, at leverancen er i overensstemmelse med aftalegrundlaget, og at der ikke forekommer åbenlyse mangler, fejl eller transportskader ved elementerne. Hvis der er forhold, der giver anledning til reklamation, skal Idealcombi’s serviceafdeling straks underrettes.

Mærkater og korkbrikker på ruder bør fjernes indenfor 1-2 uger efter modtagelsen. Evt. hjørnebeskyttere, afdækningsfolie eller anden beskyttende emballage må først fjernes i forbindelse med monteringen af elementerne.

Opbevaring: ved udendørs opbevaring skal elementerne placeres på strøer eller paller, så de holdes fri af underlaget. Elementerne skal beskyttes mod nedbør og tilsmudsning ved en stabil afdækning. Der skal være mulighed for ventilation omkring elementerne, så risikoen for kondensdannelse under afdækningen begrænses. Separate ruder bør opbevares under tag.


OBS! Vær opmærksom på at monterede elementer, der tildækkes med plast før ydermuren er opmuret, kan blive ridset af den blafrende plast kombineret med byggestøv og kondensvand.


Garanti: Materialefejl, der eksempelvis kan henføres til fejlagtig opbevaring, transport eller montage af mellemhandler/entreprenør, kan ikke gøres gældende over for garantigiveren med henvisning til garantien.

Idealcombi’s serviceafdeling kan kontaktes på:
Tlf.: 9688 2500 • Fax: 9688 2451 • info@idealcombi.dk

Tid og sted

TID OG STED

Når du bestiller vinduer og døre hos os vil du på din ordrebekræftelse få oplyst hvilken uge, dine elementer bliver leveret. Ca. en uge før levering vil du modtage en mail eller brev om den eksakte leveringsdato i den oplyste uge.

Leveringsadressen fremgår også af ordrebekræftelsen, så husk at kontrollere, at det er den rigtige adresse.

Garantier

Idealcombi tilbyder en generel garanti på 5 år på vores træprodukter og en udvidet garanti på 10 år på de af vores produktserier, som er lavet i kombinationen træ/aluminium. Garantierne er gældende for produkter, der er monteret i Danmark (med undtagelse af Grønland og Færøerne).

Garantien gælder fra produktionstidspunktet, og alle informationer om produktionen findes på en lille sølvgrå mærkat i falsen eller printet i rudens afstandsprofil. Informationerne skal også anvendes ved genbestilling af reservedele.

10 års garanti    5 års garanti

Her kan du kan læse om vores Generelle Garantibestemmelser


Salgs- og Leveringsbetingelser

Idealcombi følger VinduesIndustriens Fælles Salgs- og leveringsbetingelser. Du er derfor sikret de samme vilkår hos os som hos de leverandører, der også følger disse.

Du kan læse dem her eller læse mere på www.vinduesindustrien.dk